Obchodní podmínky

Obchodní podmínky Kouzlo na míru

Prodávající (provozovatel e-shopu):

Lukáš Tlustý
Sídlo podnikání: Benešovice 43, 349 01 Stříbro, Česká republika
IČO: 19518161  |  DIČ: CZ9404282030 (plátce DPH)

E-mail (běžná komunikace & objednávky): kontakt@kouzlonamiru.cz
E-mail (odstoupení od smlouvy & reklamace): kouzlonamiru@gmail.com
Tel.: +420 724 000 280
Web: www.kouzlonamiru.cz

Tyto obchodní podmínky (dále jen „OP“) vymezují vzájemná práva a povinnosti při nákupu zboží na výše uvedených e-shopech.

1. Základní ustanovení

Tyto OP upravují odlišně práva a povinnosti podle toho, zda kupující vystupuje jako spotřebitel, nebo jako podnikatel.

  • Spotřebitel: fyzická osoba uzavírající smlouvu mimo rámec své podnikatelské činnosti (§ 419 občanského zákoníku).
  • Podnikatel: fyzická/právnická osoba jednající v rámci podnikání; též kdokoli, kdo uvede IČO/DIČ při objednávce.
  • Právní vztahy prodávající × spotřebitel se řídí občanským zákoníkem a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
  • Právní vztahy prodávající × podnikatel se řídí těmito OP a občanským zákoníkem.
  • Kupující potvrzuje, že údaje uvedené v registraci/objednávce (jméno, adresa, IČ/DIČ, doručovací adresa apod.) jsou pravdivé a aktuální.

2. Vymezení pojmů

Prodávající je podnikatel jednající při uzavírání a plnění smlouvy v rámci své podnikatelské činnosti.

Kupující může být:

  • Spotřebitel – fyzická osoba nejednající v rámci podnikání;
  • Podnikatel – fyzická/právnická osoba jednající v rámci podnikání; za podnikatele se považuje i osoba uvádějící IČ/DIČ.

Příjemce zboží – kupující, popř. jiná osoba, pro kterou byla smlouva uzavřena a souhlasí s převzetím.

Vznik kupní smlouvy – smlouva vzniká potvrzením objednávky prodávajícím. U smlouvy ve prospěch třetí osoby se tato stává oprávněnou jejím souhlasem.

Objednávka zboží – kupující objednává přes www.kouzlonamiru.cz. Odesláním činí návrh na uzavření smlouvy (§ 1731 a násl. občanského zákoníku). Uzavření nastává doručením akceptace (potvrzení objednávky e-mailem).

3. Informace o nabízeném zboží a jeho cenách

Detailní popisy výrobků včetně cen jsou uvedeny u každého produktu na e-shopu. Ceny jsou vždy včetně DPH a platí po dobu zveřejnění, není-li dohodnuto jinak. Prezentace zboží má informativní charakter a nejedná se o povinnost uzavřít smlouvu.

Náklady na balení a doručení se vztahují na zásilky v rámci ČR a jsou zveřejněny na e-shopu.

Slevy a akce se běžně nekombinují, není-li dohodnuto jinak.

Přirozené odchylky materiálu a ruční zpracování

  • přirozené rozdíly v barvě, struktuře a kresbě dřeva, suky a drobné praskliny;
  • jemné opálení/ztmavení povrchu způsobené laserovým gravírováním;
  • odlišnosti v povrchové úpravě kovových částí v důsledku ručního opracování;
  • u lakovaných výrobků se lak standardně vztahuje jen na pohledové (viditelné) strany, není-li u produktu uvedeno jinak; nepohledové části se za vadu nepovažují.

Povrchová úprava – syntetický lak: Výrobky mohou být povrchově upraveny syntetickým lakem; podrobnosti jsou uvedeny v technickém listu.

Označení „skladem”

U některých produktů „skladem” znamená dostupnost materiálu/polotovaru, nikoli hotového výrobku k okamžitému odeslání. Doba výroby/dodání závisí na specifikaci a vytížení výroby.

4. Objednávka a uzavření kupní smlouvy

  • Náklady na komunikaci na dálku (internet/telefon) si hradí kupující sám za sazby svého poskytovatele.
  • Objednávku lze provést bez registrace nebo přes zákaznický účet.
  • Před odesláním může kupující údaje zkontrolovat a opravit; za správnost údajů odpovídá kupující.

Platební způsoby a okamžik vzniku smlouvy

  • Platba vždy předem: bankovní převod, online platební karta, Apple Pay (případně další metody dostupné dle platební brány). Dobírka není nabízena.
  • Po odeslání objednávky kupující obdrží automatické potvrzení o přijetí e-mailem; doručením potvrzení je uzavřena kupní smlouva a vzniká závazek k úhradě ceny.
  • Potvrzující e-mail obsahuje rekapitulaci, celkovou cenu, aktuální OP a daňový doklad (fakturu).

Technické chyby a změny objednávky

  • Při zjevné technické chybě v ceně (např. 0 Kč) není prodávající povinen dodat za chybnou cenu; zašle upravenou nabídku, smlouva pak vzniká až přijetím nové nabídky.
  • Nelze-li splnit některý požadavek (materiál/technické omezení), prodávající zašle návrh úpravy; smlouva vzniká až jeho přijetím kupujícím.

Podklady dodané kupujícím

U zakázkové výroby odpovídá kupující za oprávnění k užití podkladů (texty, grafika, fotografie, loga apod.), jejich správnost a kvalitu. Prodávající provádí technické/grafické úpravy pouze za účelem nejlepšího přenosu na materiál; neprovádí jazykovou/právní kontrolu a nepřebírá odpovědnost za obsah. Vznikne-li škoda třetí osobě, kupující hradí veškerou újmu a chrání prodávajícího před nároky třetích osob.

5. Zakázková výroba, personalizované a nepersonalizované zboží

Většina zboží/služeb je vyráběna na zakázku dle přání kupujícího (gravírování, rozměry, materiál; služby jako zakázkové svařování a výroba nábytku). Jde o zboží upravené dle přání ve smyslu § 1837 písm. d) občanského zákoníku; na takové zboží se nevztahuje právo odstoupit do 14 dnů bez udání důvodu.

U produktů, kde lze zvolit variantu bez úprav (nepersonalizovanou), se právo na odstoupení vztahuje, pokud není dále vyráběna na zakázku.

Každý produkt v e-shopu je označen, zda jde o personalizované zboží. Volba úprav (např. text gravírování, rozměry, materiál) dělá zboží zakázkovým a vylučuje odstoupení bez udání důvodu.

Kupující bere na vědomí, že u zakázkového (personalizovaného) zboží není po zahájení výroby možné objednávku jednostranně zrušit. Pokud kupující trvá na zastavení výroby, je povinen uhradit prodávajícímu veškeré již vynaložené náklady související s přípravou a realizací výroby do okamžiku jejího zastavení.

Zakázková výroba začíná až po uhrazení objednávky.

6. Zvláštní ustanovení pro zakázkovou výrobu – „Kouzlo na zakázku“

Charakter služby

  • výroba nábytku a dekorací ze dřeva (živnostenský obor: tesař);
  • kovovýroba a svářečské práce (živnostenský obor: svářeč);
  • kombinované výrobky z kovu a dřeva dle dohody.

Výrobky jsou zhotovovány manuálně, s využitím řemeslného zpracování a technologií jako laserové gravírování.

Objednávka a komunikace

Poptávka probíhá přes formulář na webu, e-mailem nebo telefonicky; následuje individuální domluva o rozsahu, termínech, ceně a způsobu dodání.

Uzavření smlouvy

Smluvní vztah vzniká přijetím závazné nabídky oběma stranami (typicky e-mailem/SMS). U složitějších zakázek lze uzavřít smlouvu o dílo (§ 2586 a násl. občanského zákoníku).

Cena a platba

Cena je sjednávána individuálně; prodávající je oprávněn požadovat zálohu nebo platbu předem. Výroba začíná po uhrazení dohodnuté částky (není-li dohodnuto jinak).

Dodací lhůty a předání

Termín dodání je stanoven individuálně dle složitosti a kapacit. Předání probíhá osobně nebo doručením v rámci ČR.

Povaha výrobku a výjimka z práva na odstoupení

Veškeré produkty v této sekci jsou vyráběny na zakázku dle přání zákazníka; odstoupení bez udání důvodu není možné (§ 1837 písm. d) OZ).

Výrobní tolerance a ruční zpracování

Vzhledem k ručnímu charakteru výroby mohou vznikat drobné odchylky (kresba dřeva, suky, barevnost, jemné spáleniny od laseru), které nemají vliv na funkčnost a nepředstavují vadu.

Fakturace

Na zakázkovou výrobu je vystavena individuální faktura (daňový doklad), zaslaná elektronicky nebo předaná při převzetí.

7. Obchodní vztahy s podnikateli

  • Na kupující podnikatele se nevztahují zvláštní spotřebitelské ochrany (zejm. odstoupení do 14 dnů bez udání důvodu).
  • Podnikatel je povinen uvést pravdivé fakturační údaje (IČ, případně DIČ, sídlo apod.); daňový doklad je zaslán elektronicky, není-li dohodnuto jinak.
  • Ceny jsou uváděny včetně DPH (je-li prodávající plátcem).
  • Reklamace a záruka se řídí příslušnými ustanoveními občanského zákoníku (bez zvláštního spotřebitelského režimu).
  • Komunikace a zasílání dokladů probíhá elektronicky, není-li dohodnuto jinak.

8. Platební podmínky a dodání zboží

Platby

  • Platba vždy předem – bankovní převod, online platební karta, Apple Pay (a případně další metody dostupné dle platební brány). Dobírka není nabízena.
  • V případě plateb přes bránu kupující postupuje dle pokynů poskytovatele plateb.
  • Závazek kupujícího uhradit cenu je splněn připsáním částky na účet prodávajícího.
  • Prodávající může požadovat zálohu; úhrada před odesláním zboží je vždy požadována.

Doručení

    • Zboží je kupujícímu dodáno v rámci ČR prostřednictvím Zásilkovny a PPL: na adresu uvedenou v objednávce, nebo do vybraného výdejního místa/boxu.
    • Způsob dopravy volí kupující v objednávce; dostupné možnosti dopravy a jejich cena se zobrazují během objednávky a jsou potvrzeny v rekapitulaci. Nabídka dopravců se může v budoucnu rozšířit (např. o DPD či jiné); aktuální možnosti jsou vždy uvedeny v objednávce.
    • Požádá-li kupující o nestandardní doručení, nese související náklady a rizika.
    • Je-li prodávající povinen doručit na adresu kupujícího, kupující je povinen zásilku převzít; opakované doručení či změna způsobu jdou k tíži kupujícího.
    • Při převzetí od přepravce zkontrolujte neporušenost obalu; při zjevném poškození zásilku nepřebírejte, nebo ji převezměte s výhradou a sepište záznam s dopravcem.

Pokud kupující převezme zásilku i přes zjevné poškození obalu bez výhrad, bere na vědomí, že reklamace poškození vzniklého při přepravě nebude následně uznána. Pro úspěšné uplatnění reklamace je nutné poškození ihned při převzetí nahlásit a sepsat s dopravcem záznam o poškození.

  • Prodávající vystaví daňový doklad (fakturu) a zašle jej na e-mail uvedený v objednávce (popř. přiloží k zásilce po dohodě).
  • Přechod vlastnictví: kupující nabývá vlastnické právo až úplným zaplacením celé ceny včetně dopravy. Nebezpečí škody přechází převzetím zásilky (resp. okamžikem, kdy ji měl převzít).

Doba dodání

  • Standardní expedice: obvykle do 1–3 pracovních dnů od potvrzení objednávky a přijetí platby (pokud není u produktu uvedeno jinak).
  • Maximální lhůta: není-li dohodnuto jinak, prodávající dodá zboží bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů od uzavření smlouvy a přijetí platby. Nelze-li zboží ve lhůtě dodat (např. výpadek materiálu, vyšší moc), prodávající o tom neprodleně informuje, navrhne nový termín/alternativu; kupující je oprávněn od smlouvy odstoupit.

9. Zákaznický účet

  • Registrace není podmínkou objednávky; přes účet lze spravovat údaje a sledovat stav zásilek.
  • Kupující je povinen uvádět pravdivé a aktuální údaje a chránit přístupové údaje; nesmí je sdělovat třetím osobám.
  • Prodávající může účet zrušit (dlouhodobá neaktivita, porušení povinností, ohrožení/zneužití, nepravdivé údaje).
  • Dostupnost účtu a funkcí nemusí být nepřetržitá (údržba/technické problémy).

10. Odstoupení od smlouvy

Právo na odstoupení (spotřebitel)

Spotřebitel může odstoupit do 14 dnů od převzetí zboží, nejedná-li se o výjimky dle § 1837 OZ (zejm. zboží vyrobené/upravené na přání).

Lhůta běží ode dne převzetí zboží (poslední položky/p první dodávky u pravidelných dodávek).

Omezení práva na odstoupení

  • zboží vyrobené nebo upravené na přání (gravírování, rozměry, materiál apod.);
  • další výjimky dle § 1837 OZ (zboží rychle se kazící, hygienické apod.).

Na e-shopu jsou zakázkové produkty jasně označeny; výroba začíná po přijetí platby. U nepersonalizovaného zboží (bez úprav) právo na odstoupení do 14 dnů náleží.

Postup pro odstoupení

Odstoupení zašlete jako jednoznačné prohlášení e-mailem na kouzlonamiru@gmail.com do 14 dnů od převzetí zboží. Zboží odešlete do 14 dnů od oznámení na adresu:

Kouzlo na míru – Lukáš Tlustý, Benešovice 43, 349 01 Stříbro

Zboží nesmí být poškozené nebo neúplné; náklady na vrácení hradí kupující.

Vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy si můžete stáhnout ZDE .

Vrácení plateb

Prodávající vrátí všechny přijaté platby (včetně poštovného v nejlevnější variantě) do 14 dnů od odstoupení, nejdříve však po doručení nebo prokázání odeslání zboží. Vrácení proběhne stejným způsobem jako přijetí platby, není-li dohodnuto jinak. V případě poškození si prodávající vyhrazuje právo přiměřeně snížit vracenou částku.

Odstoupení ze strany prodávajícího

  • zboží není dostupné,
  • přerušení výroby nebo dodávek,
  • zjevná chyba v ceně.

V takovém případě je kupující informován a platby jsou vráceny do 14 dnů.

11. Reklamace (postup a vyřízení)

  • Výdejní místa/boxy: při převzetí zkontrolujte zásilku; u zjevného poškození pořiďte fotodokumentaci a neprodleně nás kontaktujte e-mailem na kouzlonamiru@gmail.com. U Z-BOXu zkontrolujte ihned po vyzvednutí; případné poškození nahlaste dle pokynů dopravce.
  • Doručení na adresu (kurýr Zásilkovna/PPL): zkontrolujte obal před převzetím; při poškození zásilku nepřebírejte, nebo ji převezměte s výhradou a nechte sepsat záznam o poškození.

Všechny zásilky jsou pojištěny; odpovědnost za škody během přepravy nese dopravce.

Uplatnění reklamace

Reklamaci uplatněte e-mailem na kouzlonamiru@gmail.com (uveďte číslo objednávky/jméno, přiložte doklad/identifikaci a popis vady, ideálně fotografie). Reklamace bude vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů.

Adresa pro vrácení zboží:
Kouzlo na míru – Lukáš Tlustý, Benešovice 43, 349 01 Stříbro (zasílejte až po předchozí domluvě; dobírky nebudou převzaty).

12. Záruční podmínky a výluky

Prodávající odpovídá spotřebiteli, že věc při převzetí nemá vady a odpovídá ujednaným či obvyklým vlastnostem. Odpovědnost za vady trvá 24 měsíců od převzetí věci (není-li u konkrétního zboží uvedeno jinak). Projeví-li se vada do 12 měsíců od převzetí, má se za to, že existovala již při převzetí, pokud prodávající neprokáže opak.

Kupující se seznámí s návodem/doporučeným užíváním.

Záruka/odpovědnost se nevztahuje zejména na: běžné opotřebení, poškození nesprávným/neudborným používáním, škody vnějšími vlivy (vlhkost, teplo, pád) a vady vzniklé po převzetí chybnou manipulací. U lakovaných výrobků jsou drobné ťukance/oděrky v místech styku s kovem/elektronikou běžným opotřebením.

13. Práva z vadného plnění

Prodávající odpovídá za to, že zboží při převzetí nemá vady: má ujednané/obvyklé vlastnosti, je vhodné k účelu, odpovídá vzorku/předloze, je v odpovídajícím množství/míře/hmotnosti a vyhovuje právním předpisům.

Projeví-li se vada do 12 měsíců, má se za to, že existovala při převzetí. U spotřebního zboží lze uplatnit právo z vady do 24 měsíců (s výjimkami: zboží se slevou, běžné opotřebení, použité zboží úměrně opotřebení, nesprávné použití/manipulace/údržba).

U zboží zhotoveného na zakázku dle specifikací zákazníka zůstává právo na reklamaci zachováno pouze u skutečné výrobní vady, nikoli u odchylek daných zadáním, technologií či materiálem.

Možnosti vyřízení: výměna, oprava, přiměřená sleva, odstoupení při podstatné vadě/opakovaném výskytu/vicečetných vadách bránících běžnému užívání.

14. Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů

  • Příslušný subjekt: Česká obchodní inspekce (ČOI)https://coi.gov.cz
  • Platforma EU pro online řešení sporů (ODR): https://ec.europa.eu/consumers/odr
  • Kontaktní místo pro ODR v ČR: Evropské spotřebitelské centrum ČRhttps://evropskyspotrebitel.gov.cz
  • Dohled nad dodržováním živnostenských předpisů vykonává příslušný živnostenský úřad; nad zákonem o ochraně spotřebitele dohlíží ČOI.

15. Použití fotografií a videí ze zakázek

  • Prodávající je oprávněn pořizovat fotografie a videa vyrobených produktů a průběhu zakázek (dále jen „materiály“) a tyto materiály využívat k propagačním a prezentačním účelům, zejména na webových stránkách, sociálních sítích a v propagačních materiálech prodávajícího.
  • Materiály nebudou zveřejňovat osobní údaje zákazníků ani jiné informace, které by mohly narušit jejich soukromí. Zobrazení zákazníka (podoba osoby) či zveřejnění jakýchkoli osobních údajů proběhne pouze na základě jeho předchozího výslovného souhlasu.
  • Je-li součástí zakázky důvěrná informace (např. osobní věnování, neveřejné logo apod.), prodávající zajistí, aby tyto informace nebyly v materiálech rozpoznatelné, ledaže zákazník souhlasí s jejich zveřejněním.
  • U výrobků zhotovených dle podkladů zákazníka zodpovídá zákazník za to, že má potřebná práva k užití poskytnutých podkladů (např. autorská či licenční). Tím není dotčeno oprávnění prodávajícího prezentovat vlastní provedení zakázky způsobem uvedeným výše.

16. Závěrečná ustanovení

  • Veškeré právní vztahy se řídí právem České republiky. Obsahuje-li vztah mezinárodní prvek, uplatní se české právo; tím nejsou dotčena práva spotřebitele z kogentních norem.
  • Prodávající není vázán žádnými kodexy chování dle § 1826 odst. 1 písm. e) OZ.
  • Obsah webu (grafika, fotografie, texty, loga, značky, technické řešení i rozvržení) je chráněn; jakékoli užití bez souhlasu je zakázáno (zákon č. 121/2000 Sb., autorský zákon).
  • Prodávající nenese odpovědnost za škody způsobené zásahy třetích osob do e-shopu nebo jeho užíváním v rozporu s určením. Kupující se zdrží činností ohrožujících provoz/bezpečnost/stabilitu e-shopu.
  • Kupující přebírá nebezpečí změny okolností dle § 1765 odst. 2 OZ.
  • Kupní smlouva včetně OP je uchovávána elektronicky a není přístupná třetím osobám.
  • Prodávající si vyhrazuje právo OP jednostranně měnit/doplňovat; účinnost nastává dnem zveřejnění na webu. Práva a povinnosti vzniklé během účinnosti předchozí verze nejsou dotčeny.

GDPR: Zásady zpracování osobních údajů jsou dostupné ZDE

Tyto obchodní podmínky jsou platné od 10. 07. 2025.